Døråpner-konseptet sørger for økt business for LSKs største partnere

Døråpner-konseptet til LSK er et utvidet tilbud til klubbens største partnere. På disse møtene får man sjansen til å bli bedre kjent med hverandre samtidig som eksisterende nettverk utvides. Målet er å skape nye partnerskap og muligheter ved å dele leads og råd på tvers av bransjer.

Annonse:

Av Sujin Aryal

Salgs- og partneransvarlig er veldig glad for å se at døråpner-konseptet vokser seg stadig sterkere som en del av LSKs sponsorplattform.

- Magisk dynamikk og kjemi

- Bedrifter som samarbeider med LSK på sølvpartnernivå eller høyere kan være med på døråpnerkonseptet. Det er omtrent 30 bedrifter som er med i LSKs døråpnerkonsept akkurat nå, og dette kan øke. Vi har møter annenhver torsdag. Alle kjenner hverandre godt og ønsker å hjelpe hverandre. Målet er å åpne dører for hverandre og bygge relasjoner som fører til økt omsetning og nye forretningsmuligheter. Vi ønsker i utgangspunktet ikke at flere bedrifter fra samme bransje deltar, da det kan være vanskelig å være åpen om tall og omsetning hvis det er konkurrenter til stede. Med mindre det er to bedrifter som supplerer hverandre prøver vi derfor å unngå det, forteller salgs- og partneransvarlig Kari Herredsvela.

- Hva skjer på disse møtene?

- Dynamikken og kjemien i den gruppen vi nå har er rett og slett magisk. Alle kjenner hverandre godt, alle stiller opp hver annen torsdag, og alle ønsker å bidra inn i gruppen. Målsettingen rundt døråpner-konseptet ligger i ordet, vi åpner dører for hverandre, og jo flere dører jeg åpner for deg, desto flere ønsker du å åpne for meg. Enkel psykologi, rett og slett. Vi hjelper hverandre, ikke bare annenhver torsdag, men vi har hverandre «top of the mind» hver dag, hver uke og hver måned. Og sånn sett hjelper vi hverandre med nye relasjoner, langvarige forretningsforbindelser og økt omsetning. Tidligere var det to grupper, og vi øker stadig, så vi er åpne for at vi kanskje utvider med ytterligere en gruppe. 

- Kan du dele noen suksesshistorier fra døråpner-konseptet?

- Det finnes utallige suksesshistorier i denne gruppen, samarbeid på tvers av bedrifter er kanskje det vi i LSK synes er mest morsomt. For eksempel som at Bertel O. Steen leverer varebil til LSK, som at Creative lager ny grafikk og at Printing deretter folierer. Eller hvordan Lillestrøm muskel- og leddklinikk hjelper Advokatfirmaet Halvorsen & Co med forebyggende behandlinger for å hindre belastning og redusere sykefravær. Arkel er også en aktiv deltager, og har et nært og godt samarbeid med flere av aktørene. De jobber kanskje aller tettest på Lady Solskjerming, de bruker hverandres varer og tjenester til nybygg, driftsoppfølging og så videre, svarer Herredsvela.

- LSK er Romerikes største merkevare

Hun er opptatt av at LSKs sponsornettverk skal være en arena der det er «must» for bedrifter å delta.

SALGS- OG PARTNERANSVARLIG: LSKs Kari Herredsvela håper å utvide døråpner-konseptet med nye bedrifter i tiden som kommer.
SALGS- OG PARTNERANSVARLIG: LSKs Kari Herredsvela håper å utvide døråpner-konseptet med nye bedrifter i tiden som kommer.

- LSK er Romerikes største merkevare! Vi jobber aktivt på mange arenaer i regionen og brenner i tillegg til fotballen for breddeutvikling, satsning på unge talenter og sosial bærekraft, for å nevne noe. Men for at LSK skal kunne spille fotball i Eliteserien er vi helt avhengig av samarbeidspartnerne våre. Noe som igjen gjør at vi er nødt til å tilrettelegge og jobbe for å være en brobygger/døråpner for alt av næringsutvikling i vår region. Vi er bokstavelig talt nødt til å «være på ballen». Skape relasjoner og hjelpe bedrifter og aktører i vårt nettverk å lykkes. B2B nettverket i LSK er kjent for å være meget velfungerende, det er vår jobb å tilpasse konsepter og være innovative i alle ledd, slik at samarbeidspartnerne våre føler seg sett og øker omsetning. Hver dag er en ny mulighet til å åpne en dør og tenke nytt. Kan partnerne dokumentere med økt omsetning som følge av samarbeidet vil de ønske å være en del av LSK i fremtiden også. Sammen skal vi spille hverandre gode, sier Kari Herredsvela.

Grow leder møtene sammen med LSK

En viktig deltaker i døråpner-konseptet er vår samarbeidspartner Grow. De ønsker å styrke sin tilstedeværelse på Romerike og ser på LSKs nettverk som avgjørende.

Her kan du bli bedre kjent med Grow!

Grow har lang erfaring med å utvikle ledere og organisasjoner, og de leder møtene sammen med Kari, som er ansvarlig for B2B-markedet i LSK. De hjelper deltakerne med å jobbe mot målene sine og utveksle verdifull innsikt.

Romerike Sparebank har fått en rekke nye kunder etter at bedriften ble vår nye hovedsponsor, og deltar aktivt i døråpner-konseptet. I løpet av årets tre-fire første måneder har de allerede fått en solid økning i kundebasen og gleder seg til videre samarbeid med klubben og de andre bedriftene i sponsornettverket.

- LSK og Romerike Sparebank deler samme mål om å være en positiv kraft i lokalsamfunnet. De støtter breddeidretten og ønsker å skape trivelige og levedyktige samfunn. Samarbeidet har fått god respons fra supporterne, noe vi er veldig glade for, sier markedsansvarlig Jørgen Sigernes.

Les også: Romerike Sparebank ny hovedsponsor

Ønsker du å bli LSK-partner? Ta kontakt med salgs- og partneransvarlig Kari Herredsvela!

E-post: [email protected]

Telefon: 97 58 01 42

Annonse fra Eliteserien: