Politiattest

Alle trenere og lagleder skal fremvise en gyldig politiattest (barneomsorgsattest).

Annonse:

I henhold til lov fra Norges Idrettsforbund skal alle personer (15 år og eldre) i idrettslag som har verv som betyr at man har ansvar for utøvere som er yngre enn 18 år og/eller er funksjonshemmet fremvise politiattest. 

Trenere/ledere i alle LSKs undergrupper som ikke kan fremvise gyldig attest vil få beskjed om at de må trekke seg fra vervet inntil gyldig attest foreligger.

Vi bruker et eget system for å håndtere dette.

FREMGANGSMÅTE

Fremgangsmåte:

Send navn, epost og telefonnr samt lagsnavn og rolle til politiattest ansvarlig i klubben, [email protected].

Deretter vil du motta en epost fra vår portal Manymore, som er et system hvor vi håndterer politiattester.

Du vil gå gjennom disse stegene:

  • Velkommen – brukervilkår
  • Samtykke deling av data
  • ID sjekk med BankID
  • Politiattest
  • E-læringskurs

Har du gyldig politiattest lastes denne opp i systemet, ellers bestiller du ny også gjennom systemet på Manymore.

Det skal være intuitivt å gå følge stegene, og det ligger video med info og hjelp underveis.

Ved spørsmål, ta kontakt!

Rollebeskrivelse: Politiattest-ansvarlig

Arbeidsoppgaver:

  • Synliggjøre for alle i klubben hvilke funksjoner som krever politiattest. I LSK skal alle lagledere/trenere, samt styremedlemmer og sportslig utvalg levere politiattest
  • Følge opp at alle viser gyldig politiattest.
  • Følge opp og sørge for at folk som ikke leverer inn attest fratas muligheten til å utføre oppgaver som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med nedsatt funksjonsevne.
  • Innhente politiattest fra alle nye trenere/ledere
  • Sørge for at alle som har en rolle i LSK fornyer sin politiattest i tråd med de til enhver tid gjeldende lover/regler.
  • Opprettholde et register over hvem som til enhver tid har godkjent attest.

Kompetansekrav:

  • Nøyaktighet
  • Kunnskap om LSK som organisasjon
Annonse fra Eliteserien: