Næringslivet styrker samarbeidet med Lillestrøm Sportsklubb

Samarbeidet mellom Lillestrøm Sportsklubb og deres sponsorer viser hvordan en fotballklubb kan være mye mer enn sport - LSK Business Club har de siste årene utviklet seg til en viktig plattform for nettverksbygging, verdiskaping, og samfunnsansvar blant medlemsbedriftene.

Annonse:

Det profesjonelle nettverket har vært en møteplass for næringsliv i og rundt Romerike siden oppstarten for snart 25 år siden.

- Det har vært veldig verdifullt, sier Nan Bjaanes om medlemskapet.

Hun er daglig leder i Creative Heads og har vært trofast sponsor for LSK og del av nettverket i snart 10 år.

- Å være med på arrangementene har vært utrolig viktig for oss, man får muligheten til å møte samarbeidspartnere og kunder i gjennomførte og hyggelige omgivelser hvor man rekker å bli ordentlig trygg. Man blir kjent, tar vare på hverandre, og en forlengelse igjen er da å drive business med hverandre eller anbefale hverandre videre.

Nettverk til forett, business til hovedrett og fotball til dessert

LSK Business Club: Der næringsliv møter fotballengasjement.

I hjertet av Romerike har Lillestrøm Sportsklubb skapt noe som strekker seg langt utover fotballbanen. Robert Lauritsen, daglig leder i LSK, har vært arkitekten bak LSK Business Club – en unik møteplass der lokalt næringsliv kan "spille hverandre gode".

"Vi ønsket å etablere noe mer enn bare en tradisjonell sponsorpool. Visjonen var å skape et robust nettverk som står stødig uavhengig av resultatene på banen."

- Robert Lauritsen

Visjonen har båret frukter. I dag forener LSK Business Club hele 195 engasjerte bedrifter i et nettverk der verdien ligger i genuine relasjoner – både personlige og profesjonelle. "Vår filosofi er enkel," sier Lauritsen. "Hver enkelt bedrift skal tjene mer enn de investerer i LSK. Det handler om å åpne dører og skape vinn-vinn-situasjoner for alle involverte."

Nettverkets rekkevidde er imponerende. Gjennom sine medlemsbedrifter har klubben indirekte koblinger til omkring 3000 virksomheter i regionen. Dette gjør LSK Business Club til et betydelig kraftsenter for næringsutvikling, der både små entreprenører og etablerte aktører finner sin plass.

Gjennom et variert program av frokostmøter, faglige samlinger og sosiale aktiviteter, bygges og styrkes relasjonene kontinuerlig. Dette skaper ikke bare forretningsmuligheter, men også varige vennskap.

Med et glimt i øyet oppsummerer Lauritsen konseptet:

- Vi serverer nettverk til forrett, business til hovedrett, og fotball til dessert.

Slik har LSK lykkes med å skape mer enn bare en arena for sport – de har bygget en vital plattform for samarbeid, relasjonsbygging og verdiskaping i regionen.

Bli en del av nettverket her! 

Relasjonsbygging i næringslivet

- Vi kom først inn i LSK Business Club fordi tidligere daglig leder her er onkelen til LSK keeper Mats Hedenstad Christiansen, forteller salgssjef i Printing AS Pål Kristiansen. 

Pål Kristiansen i Printing AS har vært en aktiv del av LSK Business Club siden han tiltrådte som salgssjef i 2019. Han vektlegger at det å være tilstede på arrangementer og turer har vært både verdifullt for bedriften og betydningsfullt personlig.

- Vi har hatt enorm vekst siden vi engasjerte oss i nettverket. De siste årene har vi møtt noen av våre viktigste kunder gjennom samarbeidet med LSK, og over tid har flere av disse blitt nære venner også.

Nan Bjaanes er også blant de medlemmene som har funnet flere samarbeidspartnere i LSK Business Club. I 2019 ble Creative Heads etablert gjennom en sammenslåing, der relasjonene kom gjennom nettverket til LSK.

Nå leverer Creative Heads komplette digitale markedsføringstjenester og innhold til flere store kunder, og såklart er LSK en av disse.

- Samarbeidet med LSK har gjort oss mer synlig, gitt oss flere ben å stå på, og introdusert oss til nye samarbeid som betyr at vi i dag jobber i en enda finere og mer komplett bedrift enn vi gjorde for 10 år siden da vi først ble med, sier Bjaanes. 

Bjaanes nevner at de lenge ønsket å bli en del av fellesskapet, da de så at dette gav en stor kjennskap og synlighet. Samtidig er LSK en spennende kunde å jobbe med, her kan vi være taktiske og kreative. Det er en spennende kombinasjon siden det er et så stort eierskap blant fansen.

Nye medlemmer og fadderordninger

Selv om Møller Bil Hvam og LSKs samarbeid nærmer seg 10 år de også, er Mats Jacobsen en av de nyere kontaktpersonene i LSK Business Club. Han tok over for knappe tre år siden og ønsket tidlig å være aktiv i nettverket.

- Vi har opplevd enorm verdi av både synlighet, økte salg, møte med nye spennende samarbeidspartnere, også lærer vi mye av hverandre. I tillegg til verdiøkningen for Møller Bil Hvam har det vært stort å delta personlig i disse arrangementene også, sier Jacobsen.

- Det er unikt hvordan man blir tatt imot av LSK. Det føles som en familie der alle tar vare på hverandre og bryr seg. Jeg må si jeg var litt usikker på hvor lett det kom til å være å komme ordentlig “inn” i gjengen, jeg var også ny i stillingen i Møller, men folk ønsker oppriktig å ta deg i mot og inkludere deg. Det har vært veldig stort for meg. Nå har jeg venner for livet takket være disse arrangementene. I tillegg har det gitt meg en trygghet hvor jeg har utviklet meg både profesjonelt og personlig, forteller Jacobsen videre. 

Videre ønsker LSK å innføre en stødig «fadderordning» for nye medlemmer, som skal sikre en smidig overgang og integrering i fellesskapet. Slik kan nye bedrifter raskt komme i gang og benytte seg av verdiene og tilbudene som finnes i klubben med en gang.

Sosial bærekraft og engasjement i fokus

- Det å støtte gatelaget og sikre at alle har et tilbud, uansett bakgrunn, er noe av det som er viktigst for oss, nevner også Mats fra Møller Bil.

Han trekker frem hvordan LSKs brede spekter av aktiviteter som skaper tilbud og tilhørighet uansett bakgrunn, gir et positivt avtrykk i lokalsamfunnet. Det har spilt en stor rolle i hvorfor Møller Bil er stolt sponsor av LSK på niende året.

LSKs hjerte banker for hele lokalsamfunnet. Gjennom LSK Unified har klubben skapt en inkluderende arena der alle får være med – uavhengig av funksjonsevne og ferdigheter. Men dette er bare ett av mange samfunnsprosjekter klubben driver.

«Vi strekker oss ut til alle deler av samfunnet." - forteller daglig leder Robert Lauritsen. Med initiativ som Gatelaget, LSK-Fondet og Fotball For Målene viser klubben et bredt samfunnsengasjement.

- Vår ambisjon er å være Romerikets stolthet, og det handler om mer enn bare det som skjer på fotballbanen. Vi ønsker å gjøre ting som virkelig betyr noe for folk. For oss som jobber her er det en enorm styrke å kunne være så tett på lokalsamfunnet. Det gjør oss oppriktig stolte, understreker Lauritsen.

Pål Kristiansen roser også det sosiale engasjementet klubben prioriterer ved siden av proffidretten.

- Jeg brenner veldig for julefeiring for vanskeligstilte familier. Jeg har vært med de to siste årene og blir såklart med dette tredje året også. Det er en fantastisk fin samling, hvor du merker at tiltakene betyr mye for de som kommer, sier Kristiansen. 

I fjor var lokalene fulle og nesten 400 mennesker kom for å feire en tidlig jul sammen. Kristiansen sier at det er forventet like mange i år.

- Dette er noe jeg kommer til å være med på hver eneste jul.

Fremtiden for LSK Business Club

Etter å ha etablert oss som et av Norges fremste næringslivsnettverk, er vi i LSK Business Club fortsatt fast bestemt på å ikke hvile på våre laurbær. Vi har spennende planer på agendaen som inkluderer å skape nye møteplasser, øke vår kompetanse, og kontinuerlig utvide vår partnerportefølje. Lauritsen ser fremover:

- Vi har en ambisjon om å være Norges råeste nettverk. Med flere partnere, enda bedre aktiviteter og en langsiktig strategi, ønsker vi å skape enda større verdi for alle involverte. 

Trykk her om du vil vite mer om nettverket og bli en del av laget!

Annonse fra Eliteserien: